Jesteś tutaj:

Działalność

Idea Bank to dynamicznie rozwijający się, innowacyjny i konkurencyjny na polskim rynku usług finansowych bank, którego oferta skierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorców.

Idea Bank powstał, by wspomagać osoby przedsiębiorcze w realizacji marzeń o ich własnym biznesie. Rozpoczął działalność pod tą nazwą w 2010 r., stopniowo tworząc rozbudowaną grupę kapitałową, oferującą innowacyjne produkty i usługi, łączące tradycyjną bankowość z usługami pomocniczymi, takimi jak pośrednictwo finansowe, usługi księgowe, faktoring oraz leasing. Dostarczenie bogatej oferty produktowej jest możliwe zarówno dzięki konsekwentnie prowadzonej strategii rozwoju organicznego jak i akwizycjom – w 2014 roku Grupa przejęła spółki GetBack i Idea Money oraz sfinalizowała jedną z największych transakcji na rynku - nabycia VB Leasing Polska (obecnie Idea Leasing & Fleet).

Idea Bank oferuje produkty przedsiębiorcom i małym firmom – grupie stanowiącej atrakcyjny i rosnący segment rynku, niedoceniany przez polskie banki komercyjne o bardziej ugruntowanej pozycji. Bank opiera swoją działalność na koncepcji „Przedsiębiorcy dla Przedsiębiorców", co pozwala na zaoferowanie produktów dopasowanych do potrzeb klientów i budowanie długotrwałych relacji z nimi. Podejście to spotkało się z uznaniem na rynku bankowym – polska edycja magazynu „Forbes” uznała Idea Bank najlepszym bankiem dla firm przez trzy lata z rzędu: w 2011, 2012 i w 2013 r. Więcej o nagrodach, jakie otrzymał Idea Bank możesz przeczytać tutaj.

Bogata oferta produktowa, innowacyjne działania marketingowe oraz elastyczna i wielokanałowa sieć dystrybucji pozwalają Grupie skutecznie dotrzeć do klientów, zarówno za pośrednictwem oddziałów call center, jak i sieć około 200 placówek w całej Polsce. Na koniec 2014 r. sieć ta obejmowała 71 placówek Idea Banku, 63 biur Tax Care, 43 placówki Idea Expert, 10 placówek Idea Leasing i 13 placówek Idea Leasing & Fleet. Grupa oferuje również swoje produkty poprzez platformę internetową, a liczba klientów korzystających z tego kanału dystrybucji systematycznie rośnie - w grudniu 2014 r. 79% depozytów założono on-line, a 60% kredytów obrotowych i 71% transakcji faktoringowych zostało udzielonych i przeprowadzonych on-line lub mobilnie.